11 augustus 2006

NK Dag 7 (Monte Cucco noord)

Wederom Cucco noord en wederom het eerste keerpunt voorbij Gubbio.
De turbulentie voor de start was zowaar nog heviger dan de dag ervoor. Ik heb, redelijk snel achter elkaar, +7 m/s en -8 m/s gehad. Heftig. In de drukte is het dan goed om je heen kijken. Dat neemt de concentratie voor het thermieken wat weg.
Daar kwam nog bij dat er iets met mijn 'angle of dangle' touwtje aan de hand was (bleek achteraf) waardoor ik constant met mijn hoofd op de bottombar lag. Een zeer onprettige stand. Dat maaktte het er allemaal niet gemakkelijker op.
Maar volgens het 'je maintiendrai' principe uiteindelijk toch nog iets van 1600 a 1700m hoogte bereikt. Genoeg dus om over de berg naar het westen te gaan. Samen met Koert.
Ook nu ging het in eerste instantie weer hard naar beneden. Boven het dal zo'n 25 minuten aan het draaien geweest in nulletjes in de hoop dat de juiste bel nog eens langs zou komen. Uiteindelijk vond ik er een en bereiktte ik 1900m.
Toen maar eens richting Gubbio vertrokken. Maar in twee pogingen zag ik wel dat dat niet ging lukken.
Ondertussen had ik onder mij de camping en het zwembad al een paar keer voorbij zien komen. Na alle verwoede pogingen en al dat geklapper van mijn helm op de bottombar vond ik het welletjes en was mijn uitdaging om zo dicht mogelijk bij het zwembad te landen.
Dat is gelukt, samen met Koert en Frank Rammeloo.


De frisse duik was zeer aangenaam.
'S avonds maar eens een nieuw 'angle of dangle' touwtje geïnstalleerd in mijn harnas want ik wilde niet nog een dag liggen te klappertanden op mijn bottombar.

Geen opmerkingen: