11 augustus 2006

NK Dag 4 (Tre Pizzi)

De taak van vandaag was bijna hetzelfde als de vorige.
Dat heb ik iets te letterlijk genomen geloof ik want ik ben ook op ongeveer hetzelfde punt uitgezakt :(
De vlucht leek op de vorige. Behalve dan dan het wat moeizamer ging. Ik kon niet zoveel hoogte pakken als twee dagen eerder en ben op hoop van zegen begonnen aan de oversteek van Tre Pizzi naar de volgende ridge. Daar kwam ik ongeveer op halve berghoogte aan en moest zoeken en hard werken om daar de juiste lift weer te vinden.
Steeds op top hoogte of daar onder verder gedobberd tot het eind van die ridge. Van twee dagen eerder wist ik dat ik veel meer hoogte nodig had om naar keerpunt 1 te kunnen steken (wederom Muccia).
Eindelijk vond ik de juiste bel. Op 1700m besloot ik het maar eens te proberen. Maar net als bij de vorige vlucht had de oversteek naar Muccia weer een hoog baksteen-gehalte.
Gevolg: Maar nét het keerpunt gehaald en nét op tijd bij een geschikt landingsterrein aangekomen. Positief puntje: De 'heuvel-op' landing was nu perfekt. Mooi op de voetjes.
Op hetzelfde veld stonden ook Martin de Jong, Bart Doets en Rob vd Leeden.

Uiteindelijk bleek dit maar 100m van het punt af te liggen waar ik de vorige vlucht geland was.

Geen opmerkingen: